Bo treść ma sens…

Od niemal roku rozwijam sklep, w którym treść jest dość starannie redagowana. (cheminet.pl)  Opisy produktów są przemyślane i możliwie różne od konkurencji –  nawet jeśli bazują na tych samych źródłach. Nie jest to łatwy proces – ale wygląda na to że bardzo opłacalny.

Podczas gdy inni inwestują w płatne kampanie i reklamę personalizowaną, my stawiamy na dobrze przekazaną informację, zdjęcia i konstrukcję kodu html.

Bez podstępów – praca organiczna.

Przygotowanie dobrego opisu, zawierającego unikalną treść oznacza konieczność przekopania się przez … unikalne źródła. Każda informacja, która będzie tylko na naszej stronie, będzie nas stawiać na przedzie stawki w wyszukiwaniu. Dla tego warto szukać wśród informacji obcojęzycznych, testów konsumenckich i opinii na forach.

Trzeba korzystac z wszystkich, możliwych źródeł – w szczególności tych, które nie są łatwe do znalezienia. Np: informatory, biuletyny czy publikacje wydawane przez producentów, których inni sprzedawcy nie widzieli, nie znaleźli lub zwyczajnienie umieli wykorzystać.

Pomocne bywają tez publikacje naukowe – można się nimi podpierać – oczywiście kredytując autorów.

Rozeznanie przychodzi z czasem.

 Ile czasu potrzeba na redagowanie treści?

Teoretycznie – każda ilość poświęcona na proces doskonalenia treści, przyczyni się do sukcesu.
Niestety nie ma złotego środka na wyliczenie ile musimy spedzić na opracowywaniu struktury i treści tekstów.
Zależnie od branży, dostępności materiałów i sprawności językowej – można nad tym zadaniem spędzać klikanaście minut dziennie – alebo nawet klika godzin.

Warto pilnować nakładów czasu… Aby nie dać się pogrzebać w drobiazgach.

Najrozsądniej jest zbierać wszystkie znalezione źródła, korzystając z różnych narzędzi do składowania linków, tekstu i zdjęć – jak np: Evernote itp…
To oszczędza czas i pomaga zachowac wszytko co wpadnie nam w ręce.

Dobry workflow

Dobra organizacja procesu to połowa albo i 3/4 sukcesu.

Zabierając się za przygotowanie tekstu, warto zebrac wszystkie nasze źródła i starannie je przejrzeć. Zanim zaczniecie pisac, warto od razu zebrac też dodatkowe wyjaśnienia do zebranych tekstów, aby uniknąć pomyłek wskazujących braki wiedzy…

Ustalenie stałego szablonu publikacji, pomaga zawrzeć wszystko co jest potrzebne i utrzymać logiczną konsekwencję tego co publikujemy.

Gotowy tekst koniecznie dajcie przeczytać osobie postronnej. To pomaga uniknąc dziwnych, mało zrozumiałych konstrukcji językowych i innych barier, których możecie nie być nawet świadomi.

Przedostatnim krokiem jest przetwarzanie tekstu pod kątem jego struktury html – tak aby tagi i mikroformaty nie zawierały błedów.
Oczywiście, już w trakcie pisania przygotowujemy wstęppne formatowanie nagłówków, punktacji itp. jednak wart zawrzeć w tekście linki z objaśnieniami, czy zadbać o czytelność wątków tekstowych.

Ostatni etap – to analiza treści przez narzędzia Google. 
Możliwe to jest dopiero po opublikowaniu tresci i jej zindeksowaniu.
Warto jednak sprawdzic, czy nasz tekst jest nalezycie interpretowany przez wyszukiwarkę i czy osiągamy zamierzony cel. Analiza ilości słów kluczowych często potrafi zadziwić jakie informacje przede wszystkim propaguje nasz tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *